Позакласна
робота як один із засобів формування інтересу до вивчення математики.
Не всі учні люблять математику. У деяких це почуття ніби
природжене, в інших любов до математики виникає під час вивчення її на уроках,
до третього вона приходить після захоплюючого виховного заходу. Добре
організована й уміло поставлена позакласна робота – один з найефективніших
засобів пробудження і підтримання інтересу до математики. Адже саме інтерес
є «золотим ключиком» виховання і
формування здібностей.
Для позакласних заходів притаманна творча активність,
винахідливість. Веселі ігри, конкурси, вікторини значно пожвавлюють вивчення
такої «сухої» дисципліни, навчають школярів користуватися набутими знаннями,
розвивають їх пам'ять і логіку. Позакласний захід завжди захоплюючий,
нетрадиційний, веселий, що сприяє створенню позитивної емоційної обстановки,
повертає учнів обличчям до науки. Саме після таких заходів кількість
прихильників математики збільшується, і вони чекають нових зустрічей поза
уроками математики.
Пропоную сценарій заходу, який було проведено у формі
змагання з учнями 7класу.
Позакласний захід
«Веселі розумники».
Мета: за допомогою створення
проблемної ситуації та змагання команд активізувати мислення учнів, перетворити
процес навчання в активну пошукову діяльність; виховати інтерес до математики.
Обладнання: дошка, картки, роздатковий
матеріал.
Хід проведення.
Для проведення гри клас поділити на
дві команди. Вибрати капітанів команд, які будуть слідкувати за порядком і
дисципліною в команді. Підбираються назви команд.
Компетентне журі слідкує за ходом гри та
оцінює кожен конкурс. Журі підбиває результати гри та оголошує переможця.
Рахунок гри записується на дошці. За
правильну відповідь команді нараховуються бали; помилка , допущена у відповіді,
неправильна відповідь, порушення дисципліни призводять до штрафних балів, тобто
до зняття певної кількості балів з рахунку команди. За кожну правильну
відповідь один бал.
Ведучий.
Наше змагання «Веселі розумники»
розпочинається. Для того, щоб перемогти потрібна сміливість і звичайно ваші
знання з математики і любов до математики.
Отже, зустрічайте команди гравців:
Перша команда – «Розумники».
Девіз
команди: за допомогою рівнянь і теорем ми безліч всяких вирішимо проблем.
Друга команда – «Хвилинка».
Девіз
команди: дається хвилинка кожному з нас, але якщо хвилинкою закінчується час –
дванадцята година, починається рік, який в друге століття ввійде, - нехай ця
хвилина, як все, коротка, вона пробігаючи змиє століття .
І конкурс. Арифметична розминка для
команд: хто
швидше усно виконає множення
251 *
2
(502)
|
25 *
12
(300)
|
23 *
98
(2254)
|
8 ½ *
6
(51)
|
496 *
125
(62000)
|
0,1 *
1/5
(0,02)
|
Другий конкурс. «За числом в карман не
полізе». Виграє той, хто більше згадає прислів’їв та приказок з
використанням чисел. Наприклад :один в полі не воїн. ( одна приказка – один
бал)
Задача.
Довести рівність трикутників … (рис.1)
Четвертий конкурс «інтелектуалів». Хто швидше розгадає кросворд.
1.
Нею користується вчитель, коли показує на доці.
2.
Результат віднімання.
3.
Твердження, яке не доводиться.
4.
Одиниця вимірювання кута.
5.
Автор першої книги з геометрії «Начала».
6.
На що множать многочлен?
7.
Відрізок, що з’єднує вершину трикутника з серединою протилежної сторони
цього ж трикутника.
8.
Його складають випускники.
9.
Її доводять.
10.
Відстань від будь-якої точки кола до центра кола.
11.
Вищий навчальний заклад.
12.
Хто любить математику?
у1
|
р2
|
а3
|
!
|
г4
|
е5
|
о6
|
м7
|
е8
|
т9
|
р10
|
і11
|
я12
|
к
|
і
|
к
|
р
|
в
|
д
|
е
|
к
|
е
|
а
|
н
|
||
а
|
з
|
с
|
а
|
к
|
н
|
д
|
з
|
о
|
д
|
с
|
||
з
|
н
|
і
|
д
|
л
|
о
|
і
|
а
|
р
|
і
|
т
|
||
к
|
и
|
о
|
у
|
і
|
ч
|
а
|
м
|
е
|
у
|
и
|
||
а
|
ц
|
м
|
с
|
д
|
л
|
н
|
е
|
м
|
с
|
т
|
||
я
|
а
|
е
|
а
|
н
|
а
|
у
|
||||||
н
|
т
|
П’ятий
конкурс - конкурс капітанів.
Капітани
команд приготовили по два запитання один одному
Шостий
конкурс – «найкращий калькулятор». Письмовий рахунок.
Хто швидше виконає множення .
199*201=(39999)
|
28*32=(896)
|
102*98=(9996)
|
43*37=(1591)
|
59*61=(3599)
|
45*55=(2475)
|
Сьомий конкурс – «Не помились!»
Роздаються
приклади , в яких недостатні числа замінено квадратами.
Перемагає
той, хто швидше виконає завдання.
Восьмий
конкурс – «Розгадування логарифма»
В логарифмах потрібно здогадатися про яке
слово йде мова на початку. Потім в розшифрованому слові добавити одну або дві
букви, і отримаємо нове слово.
1 логарифм
Арифметичний я знак. В багатьох задачах мене
знайдеш, лиш «О» ти встав, знаєш як , і я – географічна точка. (Плюс – полюс)
2 логарифм
Спочатку назви за містом дім, в якому лиш
влітку сім’єю живеш, дві букви на початку
постав, отримаєш те, що рішити потрібно. (Дача – задача).
Підведемо
підсумки гри. Хтось виграє, а хтось програє, але сьогоднішня зустріч наших
команд не пройде даром для всіх учасників гри, глядачів і журі.
Журі підводить підсумки . Нагороджуються
обидві команди
Немає коментарів:
Дописати коментар