четвер, 12 листопада 2015 р.


Нестандартні задачі як засіб формування пізнавальної

 діяльності учнів 5-6 класів.

Для успішної адаптації учнів 5-6 класів під час вивчення математики необхідно так організувати навчання, щоб діти могли реалізувати притаманне їм почуття дорослості,мали право на помилку, власну думку, брали участь у спільній діяльності. В своїй роботі використовую ряд задач практичного змісту, які полегшують процес засвоєння нового матеріалу, створюють комфортні умови навчання, поліпшують якість знань,розвивають пізнавальну діяльність та творчу ініціативу дітей. Особливістю таких задач і вправ є використання нематематичної інформації у їх фабулах. Також, кім вимог виконати ті чи інші обчислення, містяться питання, що напрямлені на розвиток логічного мислення, математичної мови, вміння пояснити «що?», «чому?»,»як?». Використання таких вправ сприяє вихованню в учнів інтересу до вивчення математики, бажання пізнати нове, розширюють кругозір.  Приклади таких задач:

1. Раціональні числа.

  • Запишіть і обчисліть різницю між найбільшим двозначним числом і йому протилежним.
  • Чи можуть вираз 2+|a| 3|a|+7 набувати від’ємних значень?
  • Вкажіть такі значення  m , для яких правильні :

                                 1) нерівність m < |m|

                                 2) рівність  m = |-m|

·         Знайдіть суму усіх цілих чисел від найбільшого цілого від ємного числа до найменшого натурального числа .

·         Запишіть і обчисліть різницю між найменшим цілим двозначним числом і найменшим однозначним цілим від’ємним числом.

2. Система координат.

·         Про яку землю зробив таке передбачення поет? Хто він такий?

(0;-1), (1;1), (2;0), (-2;3), (-1;1), (-1;0), (-2;3).                                                                              (0;-2), (-2;2), (0;3), (-1;-2), (-2;2), (-1;0), (1;1),(0;0).

·         У засновника Києва, полянського князя Кия, була сестра, в честь якої названа річка. Назвіть ім'я дівчини.

(2;1), (2;2), (-2;3), (-3;1), (2;3), (2;-3). 


·         Мальовничі гори на заході України. Вони мають чимало невисоких зручних перевалів, по яких прокладено залізничні та автомобільні шляхи. Як вони називаються?

(1;1), (-2;3), (2;0), (1;0), (-2;3), (-1;-1), (2;2). 

Для з’ясування відповіді допоможе алфавіт, який розміщений на координатній площині (рис.1)

                  
рис.1
3). Десяткові дроби. Відгадай загатку. У правильному порядку виконати дії прикладу. Результат кожної дії замінити буквами, використовуючи відповідність «число – буква». Розв’язання таких задач сприяє зняттю втоми від одноманітної обчислювальної роботи.

·         Мене ріжуть, мене б’ють, мучать і на порох трусять, безперестанку гублять,всі мене щиро люблять.

    6,5:3,25+2,45-5,64         А(10,31), Л (10,29), Б(6,65), Х(2), М(1,029), І(12,29), К(66,5)

·         Любить митись і купатись,але від того тільки худне.

64,2+98,6:3,4•(32,4-29,2)      И(29), Р(162,8), О(157),А(10,88), М(3,2), Л(92,8)

·         Весь вік пише, а само неписьменне.

  72,3+98,6:3,4•(43,5-37,8)           О(237,6), Е(29), К(19,38), П(5,7), А(170,9), Р(165,3), Ч(110,5)


                                                      

Немає коментарів:

Дописати коментар